1. Alisaari, J., Kekki, N., Kivimäki, R., Kivipelto, S., Kuusento, K., Lehtinen, E., Raunio, A., Repo, E., Sissonen, S., Tyrer, M. & Vigren, H. (toim.) (2020). Minästä kiinni ja kielestä koppi oppimateriaali. Turun yliopisto, Turku. Saatavilla: https://sites.utu.fi/minasta-ja-kielesta-kiinni/
2. Benjamin, S. (2014) Kulttuuri-identiteetti ¬¬¬–¬ Merkitys kehitykselle ja kotoutumiselle. Teoksessa M. Laine (toim). Kulttuuri-identiteetti & kasvatus: kulttuuriperintökasvatus kotoutumisen tukena. Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seura.
Saatavilla: https://www.kulttuuriperintokasvatus.fi/wp-content/uploads/2015/04/Kulttuuri-identiteetti_ja_kasvatus.pdf (s.56-105)
3. Laaksonen-Tervaoja, E., Jokikokko, K. & Stevenson, J. (toim.) (2021) Kulttuurinen moninaisuus osaksi koulun arkea ja käytänteitä - Opas opettajalle kulttuurisen moninaisuuden huomioimiseen perusopetuksessa. Saatavilla: https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/OpeOpas-KuTiMat%20%281%29.pdf
4. Nieto, S. & Bode, P. (2008). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education (5th ed.). Boston: Pearson/Allyn & Bacon. Saatavilla: https://www.pearsonhighered.com/assets/samplechapter/0/1/3/1/013136734X.pdf (s.3-41 ja 261-299)
5. Aalto, E., Mustonen, S., Järvenoja, M. & Saario, J. (2019). Monikielisen oppijan matkassa. Verkkosivusto opettajankoulutukseen. Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos. Saatavilla: https://monikielisenoppijanmatkassa.fi
Lisäksi muu kurssilla ilmoitettava kirjallisuus.