Innehåll
Publicerad
Satakunnan ammattikorkeakoulu
Digikärjet 2.0 – Jatkuvaa oppimista muotoilemassa
Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot 2.0 eli ns. Digikärjet 2.0 -koulutus on toinen toteu tus koulutuksesta, jolla tuetaan joustavien, useille kohderyhmille tarjottavien opintojaksototeutusten laadintaa ja toteuttamista. Digikärkien koulutuksessa paitsi kehitetään pedagogisesti joustavia opintoja, myös pohditaan opintojaksototeutuksen juoksutusta, opiskelijan ohjausta ja opintojaksojen teknistä toteutusta yhteisopettajuuden keinoin laajemmassa vertaistukitiimissä. Koulutuksessa on hyödynnetty Digivisio 2030 -hankkeessa syntyneitä koulutuspaketteja ja niitä on rikastettu SAMKin omilla käytännöillä ja digipedagogisella tuella.
Skriftligt arbete
Fr.o.m.
Börja med en gång
Online
Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot 2.0 eli ns. Digikärjet 2.0 -koulutus on toinen toteu tus koulutuksesta, jolla tuetaan joustavien, useille kohderyhmille tarjottavien opintojaksototeutusten laadintaa ja toteuttamista. Digikärkien koulutuksessa paitsi kehitetään pedagogisesti joustavia opintoja, myös pohditaan opintojaksototeutuksen juoksutusta, opiskelijan ohjausta ja opintojaksojen teknistä toteutusta yhteisopettajuuden keinoin laajemmassa vertaistukitiimissä. Koulutuksessa on hyödynnetty Digivisio 2030 -hankkeessa syntyneitä koulutuspaketteja ja niitä on rikastettu SAMKin omilla käytännöillä ja digipedagogisella tuella.
Koulutukseen osallistuneet opettajat ovat saaneet poikkeuksellisen laajan ja kattavan tuen omien nonstop-toteutuksiensa kehittämiseen hyödyntäen yhteisopettajuutta ja erilaisia SAMKin yhteisiä tukikanavia. Koulutuksen tukena on syntynyt uusia laadukkaita opintojaksototeutuksia, joita voidaan tarjota paitsi omille opiskelijoille ja ristiinopiskeluun myös Opin.fi-palveluun kaikkien avoimesti hyödynnettäväksi. Samalla opettajien osaaminen on kehittynyt kohti tulevien vuosien uudenlaisia haasteita.
Tässä julkaisussa Digikärjet 2.0 -koulutukseen osallistuneet opettajat avaavat omia kokemuksiaan koulutuksen eri teemojen näkökulmasta. Tavoitteena on ollut kirjoittaa opettajalta toiselle, jakaa hyviä käytäntöjä sekä omia ajatuksia ja oivalluksia kollegoille niin SAMKissa kuin valtakunnallisesti.
Juha Hämäläinen, Jukka Juhala ja Mari Linna: Digikärjet 2.0: Matkalla Marsiin jatkuvan oppimisen poluilla
Jonna Koivisto ja Minna Kuohukoski: Yhteisopettajuus: Näkökulmia viestintään ja vuorovaikutukseen
Tiina Pennanen: Vuorovaikutus nonstop-toteutuksella
Sanna Marjamäki ja Heli Rosenqvist: Tutkinto-ohjelmien yli menevää yhteistyötä
Hanna Rautava-Nurmi ja Johanna Simon-Bellamy: Oppijan osaamistavoitteisiin perustuva arviointi hoitotyön tutkinto-ohjelman opetuksessa
Suvi Lehtonen ja Satu Korhonen: Moodlen työkalut apuna nonstop-toteutuksen arvioinnissa
Jonna Huuhka ja Jaana Ruoho: Tekoälyn hyödyntäminen oppimisen muotoilussa
Henna Kuusenoja ja Mikko Nieminen: Ydinainesanalyysi mielenterveys- ja päihdehoitotyön näkökulmasta
Pia Marjanen, Petri Martikkala ja Timo Salomaa: Yrittäjyysopetusta verkossa – asenteen muutos
Iira Ostamo ja Hanna-Kaisa Sadwinski: Loivan nousun pedagogiikkaa
Innehåller
Digikärjet 2.0 – Jatkuvaa oppimista muotoilemassa
Skriftligt arbeteFr.o.m.
Förtydligande information
Språk
Finska