Publicerad
(Uppdaterad )
Jyväskylän yliopisto
Ohjelmointi 1
6 sp
Rakenteisen ohjelmoinnin perusteet. Johdatus algoritmeihin ja ongelmanratkaisuun. Perustietorakenteet, niiden käyttäminen ja soveltaminen. Tietokoneohjelman suunnittelu, kirjoittaminen C#-kielellä, ja virheiden jäljittäminen. Harjoitustyönä kukin opiskelija toteuttaa oman pelin hyödyntäen Jypeli-kirjastoa. Myös lukuisissa viikkotehtävissä tutkitaan peleistä tuttuja ongelmia.
SuoritustavatSuoritustapa 1: riittävästi demotehtäviä, harjoitustyö, debuggausnäyte, tentti.
Suoritustapa 2: Muuten sama kuin tapa 1, mutta ei tenttiä, ja vähintään 5 demopistettä joka kerta, mukaan lukien 2 pistettä tähtitehtävistä. Arvosana on tällöin enintään 1.
Suoritustapa 3: debuggausnäyte, harjoitustyö + loppukoe.
Suoritustapa 4: Muut opettajan kanssa etukäteen sovitut tavat.
Kokeen pistemäärä määrää kurssin arvolauseen. Demotehtävistä ja luentoaktiivisuudesta voi saada
lisäpisteitä. Samoin erityisen vaativasta harjoitustyöstä.
Tilläggsuppgifter
Tilläggsuppgifter och anmälan
Pris och anmälningstid
Kontrollera informationen på högskolans webbsida
Detaljerad information:
Tidpunkt
Utbildningsområden
Databehandling och kommunikation
Omfattning
6 sp
1 del
Kod
ITKP102