Suoritustavat
Opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi I -opintojakso (5 op) koostuu yhteisestä luento-osuudesta (2 op) sekä opintosuunnittain eriytyvästä osuudesta (3 op).
Eriytyivän osan suoritustapa:
• Luennot ja tentti
• Ryhmäopetukseen osallistuminen
• Päiväkotityöskentely (kuten havainnointi, haastattelu, perehtyminen, kirjallisten tehtävien tekeminen), ei koske mahdollista jatkuvan oppimisen toteutusta.
Aktiivinen osallistuminen ryhmätunteihin.Osaamistavoitteiden saavuttaminen edellyttää luento-opetuksessa ja ryhmäopetuksessa käsiteltyjen sisältöjen hallintaa.
Tentin ja havainnointitehtävien tekeminen. Havainnointitehtävä ei koske mahdollista jatkuvan oppimisen toteutusta.
Arviointimenetelmät ja –kriteerit
Arviointiasteikko: Hyväksytty - Hylätty
Oppimista tukevat aktiviteetit ja menetelmät
Oppimista tukevat luennoille osallistuminen ja kirjallisuuteen perehtyminen.
Ryhmäopetuksessa käytetyt erilaiset aktiivisen opiskelun muodot
Opiskelu päiväkodissa
Kohderyhmät
Eriytyvä osa on pakollinen kasvatustieteen kandidaatinohjelman varhaiskasvatuksen opettajan opintosuunnan opiskelijoille. Opintojakso voi olla myös osa jatkuvan oppimisen opintotarjontaa.
J
ärjestämisajankohta opetusperiodin tarkkuudella
Ensimmäisen vuoden 2–3. Periodi varhaiskasvatuksen opettajan opintosuunnan opiskelijoilla. Mikäli opintojakso on osa jatkuvan oppimisen opintotarjontaa, se voidaan järjestää myös muuna ajankohtana.
Suositeltava suoritusajankohta tai –vaihe
1. opintovuosi varhaiskasvatuksen opettajan opintosuunnan opiskelijoilla.
Opintokokonaisuus
EDUK700 Kasvatustiede, perusopinnot (VO), opettajan pedagogiset opinnot
Vanhentuminen
Yliopiston ja tiedekunnan linjausten mukaisesti.
Mahdolliset opetuskielet
suomi
Opintojakson taso
EQF-taso 6