· Lecusay, R.; Rainio, A.P.; Ferholt, B. (2022). Caring about and with Imaginary Characters: Early Childhood Playworlds as Sites for Social Sustainability. Sustainability, 14 (9), 5533. https://doi.org/10.3390/su14095533(Öppnas i en ny flik)
· Ojala, M. (2020) Perusteita ja haasteita varhaiskasvatuksen, esiopetuksen ja koulun alun kehittämiselle erityisesti lapsen oppimisen ja kehittymisen näkökulmasta. Kasvatustieteellisen tiedekunnan julkaisuja 1/2020. https://helda.helsinki.fi/handle/10138/313941(Öppnas i en ny flik)
· Paananen, M. & Rainio, A. P. (2019). Micro-policies of adult-child joint play in the context of the Finnish ECEC system. In S. Alcock, & N. Stobbs, Rethinking Play as Pedagogy. New York: Routledge, 189-204. https://doi.org/10.4324/9780429454042-15(Öppnas i en ny flik)
· Rogoff, B., Goodman Turkanis, C & Bartlett, L. (2001.) Learning Together: Children and Adults in a School Community. New York: Oxford University Press.
Tilläggsuppgifter
Suoritustavat
Osallistuminen opetukseen sekä tentin ja/tai annettujen tehtävien tekeminen on edellytys opintojakson suorittamiselle. Osaamistavoitteiden saavuttaminen edellyttää luento-opetuksessa ja ryhmäopetuksessa käsiteltyjen sisältöjen hallintaa.
Arviointimenetelmät ja –kriteerit
Arviointi koostuu tentin ja/tai muiden opettajan vuosittain antamien tehtävien arvioinnista.
Oppimista tukevat aktiviteetit ja menetelmät
-
Kohderyhmät
Opintojakso kuuluu esi- ja alkuopetuksen perusopintoihin ja on pakollinen esi- ja alkuopetuksen perusopintojen opiskelijoille.
Opintojakso voi olla myös osa jatkuvan oppimisen opintotarjontaa.