Innehåll

Publicerad

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus

Blogipostauksessa Hämeen ammattikorkeakoulun erityisasiantuntija Esko Lius pohtii tekoälyn roolia tiedon käsittelyssä ja oppimisessa.

Blogg

Fr.o.m.

Börja med en gång
Online
Tekoäly voi toimia tehokkaana työkaluna tiedon analysoinnissa ja oppimisessa, mutta sen käyttöön liittyy myös riskejä, kuten ajattelun pinnallistuminen ja tiedon ulkoistaminen. Opetuksessa teknologia voi tukea oppimista, mutta sen väärinkäyttö voi estää syvällistä sisäistämistä. Tekoälyn hyödyllisyys riippuu siitä, miten sitä käytetään – viisaasti hyödynnettynä se voi laajentaa osaamista ja asiantuntijuutta. Teksti on julkaistu Hämeen ammattikorkeakoulun toimitetussa blogissa HAMK Beatissa.

Innehåller

  • Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus

    BloggFr.o.m.

    Online
    Börja med en gång
    Öppna

Förtydligande information

Språk

Finska

Arrangör

Tavastlands yrkeshögskola

Hämeen ammattikorkeakoulu