Blogg

Publicerad

(Uppdaterad )

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Counter-Strike 2 -joukkueiden kehittyminen lähi- ja etävalmennuksessa -artikkeli

Elektronisen urheilun suosion kasvu on korostanut tarvetta ymmärtää e-urheilujoukkueiden suorituskykyä, erityisesti kilpailullisissa peleissä, kuten Counter-Strike 2 (CS2). Valmennus, jolla on keskeinen rooli joukkueen kehittymisessä, toteutetaan usein lajinomaisesti etävalmennuksena, joskin lähivalmennuksella on omat vahvuutensa ja tulevaisuudessa kenties suurempi rooli joukkueen suorituskyvyn parantamisessa.

Blogg

11.9.2024

Börja med en gång
Online

Artikkelissa Perttu Leppä ja Heikki Peltonen esittelevät tapaustutkimuksensa tuloksia, jossa pyrittiin selvittämään lähi- ja etävalmennuksen eroja, erityisesti Counter-Strike 2 peliteknisten taitojen osalta. Jotta tulosten lukeminen olisi mielekkäämpää ja ymmärrettävää, avaamme hieman Counter-Strike 2 -pelin termistöä. Pelissä on kaksi viiden hengen joukkuetta, jotka taistelevat erilaisissa kartoissa. Joukkueen tehtävä riippuu siitä, onko joukkue hyökkäävä vai puolustava. Hyökkäävä joukkue pyrkii asettamaan pommin ja räjäyttämään sen, kun taas puolustava joukkue pyrkii pysäyttämään hyökkäävän joukkueen toiminnan. Kierroksia yhdessä pelissä on 24, joista ensimmäisenä 13 kierrosta saanut voittaa.

GÅ TILL BLOGGEN(Öppnas i en ny flik)

Förtydligande information

Språk

Finska

Utbildningsområden

Samhällsvetenskap

Författare

Perttu Leppä, Heikki Peltonen

Perttu Leppä, Heikki Peltonen

Utgivare

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Tillöggsuppgifter

Artikkeli on julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa verkkolehdessä Jamk Arena Prossa.