Publicerad
Lapin ammattikorkeakoulu
Digitaalisen vastuullisuusviestinnän itsearviointityökalu
Kuluttajat ja muut sidosryhmät odottavat matkailuyrityksiltä vastuullisuustekojen lisäksi niistä viestimistä. Yritysten odotetaan viestivän teoista, joiden avulla ne luovat parempaa tulevaisuutta ihmisille ja ympäristölle. Vastuullisuusviestinnällä yritykset luovat ja ylläpitävät luottamusta, mutta se on myös tapa vastata kasvaviin raportointivaatimuksiin. Siksi vastuullisuusviestinnän tulisi olla saavutettavaa ja ymmärrettävää. Yhdessä lappilaisten matkailuyritysten kanssa olemme kehittäneet itsearviointityökalun, jolla pk-yritykset voivat parantaa digitaalista vastuullisuusviestintäänsä. Itsearviointityökalu on vapaasti kaikkien käytössä. Itsearviointityökalu on kehitetty Lapin AMKin VALUE-hankkeessa (EAKR, Lapin liitto).
Skriftligt arbete
26.3.2025
- 31.12.2030
Vastuullisuusviestintä on viestintää yrityksen arvoista, teoista ja tavoitteista ekologisen, sosiaalisen ja taloudellisen vastuullisuuden eteen. Viestintää tarvitaan myös vastuullisuuden ymmärrettäväksi tekemiseen, vastuullisuustoiminnan organisointiin ja sidosryhmien osallistamiseen vastuullisuuden määrittelyyn. Viestintä vastuullisuudesta on välttämätöntä. Asiakkaat, työntekijät, rahoittajat ja viranomaiset edellyttävät vastuullisia toimia ja tietoa yrityksen vastuullisuudesta. Jotta yritys voi viestiä vastuullisuudestaan vakuuttavasti, sillä tulee olla näyttöjä vastuullisuustoimenpiteistään. Tällä työkalulla voit tehdä nopean itsearvioinnin vastuullisuusviestinnästä yrityksesi somekanavissa ja nettisivuilla. Työkalu on suunnattu erityisesti pienille ja keskisuurille matkailuyrityksille.
Förtydligande information
Språk
Finska
Utbildningsområden
Tjänstebranschen
Författare
Eija Raasakka, projektipäällikkö
Sisko Häikiö, lehtori/viestintä
Kati Koivunen, lehtori/viestintä
Eija Raasakka, projektipäällikkö
Sisko Häikiö, lehtori/viestintä
Kati Koivunen, lehtori/viestintä
Utgivare
Lapin AMK