Seuraavat kirjat, joista opiskelija valitsee kolme teosta:
- Kontkanen, S., Piispa-Hakala, S. & Havu-Nuutinen, S. (toim.). 2023. Oppimisen muuntuvat maisemat. Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura Fera. Kasvatusalan tutkimuksia 84. Saatavilla ainoastaan e-kirjana.
- Kupias, P. & Peltola, R. 2019. Oppiminen työssä. Helsinki: Gaudeamus.
- Savolainen, H., Vilkko, R. & Vähäkylä, L. (toim.) 2017. Oppimisen tulevaisuus. Tallinna: Gaudeamus.
- Tarnanen, M. & Kostiainen, E. 2020. Ilmiömäistä! Ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos.
- Vasalampi, K. 2022. Näin motivoit oppimaan. Jyväskylä: PS-Kustannus.
Ja lisäksi seuraavat artikkelit:
- Korkeamäki, J. 2021, Oppimisvaikeudet, toimintavalmiudet ja toimijuus elämänkulussa: Tapaustutkimus aikuisten oppimisvaikeuksista. Aikuiskasvatus 41 (1), 6–17.
- Poikkeus, A.-M. & Alasuutari, M. 2021. Miten yksilöiden ja yhteisöjen oppiminen ja hyvinvointi rakentuvat ja millainen on kasvatustieteiden rooli niihin liittyvässä ymmärryksessä ja vaikuttamisessa? Kasvatus 52 (3), 356–361.
- Takala, M. & Saarinen, M. 2020. Opettajan toimijuus muutoksessa – Yhteisopetusta pienin askelin. Työelämän tutkimus 18 (3), 231–244.