Kurssi
Julkaistu
(Päivitetty )
Tampereen yliopisto
B2B-Markkinointi
Opintojaksolla perehdytään B2B-markkinoinnin perusteisiin, asiakasarvon ymmärtämiseen, luomiseen ja toimittamiseen.
Alkaen
5 op
Aineopinnot
Ydinsisältö
- B2B-markkinoinnin perusteet.
- Asiakkaan kokeman arvon ymmärtäminen.
- Arvon luominen asiakkaalle.
- Arvon toimittaminen asiakkaalle.
- Selittää asiakasarvon määritelmä ja luokitella tuotteet teollisten tuotteiden markkinoilla. Analysoida arvontuottamista, asiakassuhteita ja verkostoja globaalissa liiketoiminnassa.
- B2B-markkinoiden segmentointi, markkinatiedon hankkiminen ja hyödyntäminen, yritykset asiakkaina, markkinointitutkimukset, kilpailija-analyysi, asiakaspalaute, markkinointistrategian luominen.
- Tuotteistaminen, mukautuvan markkinatarjooman luominen, arvolähtöinen hinnoittelu, globaalin tarjooman hallinta, uuden tarjooman lanseeraus, markkinointikanavan hallinta.
- Asiakassuhteiden luominen, asiakassuhteiden ylläpito, yhteistyö markkinointikanavan kanssa.
- Korostaa asiakasarvon merkitystä B2B-markkinoilla.
Lisätiedot ja ilmoittautuminen
Hinta ja ilmoittautumisaika
Tarkista tieto korkeakoulun sivuilta
Tarkentavat tiedot:
Ajankohta
Alkaen
Koulutusalat
Tekniikan alat
Laajuus
5 op
0Koodi
TUTA.220
Osaamistavoitteet
Oppimateriaali