Kurssi

Julkaistu

(Päivitetty )

Tampereen yliopisto

B2B-Markkinointi

Opintojaksolla perehdytään B2B-markkinoinnin perusteisiin, asiakasarvon ymmärtämiseen, luomiseen ja toimittamiseen.

Alkaen

5 op

Aineopinnot
Ydinsisältö
  • B2B-markkinoinnin perusteet.
  • Asiakkaan kokeman arvon ymmärtäminen.
  • Arvon luominen asiakkaalle.
  • Arvon toimittaminen asiakkaalle.
Täydentävä tietämys
  • Selittää asiakasarvon määritelmä ja luokitella tuotteet teollisten tuotteiden markkinoilla. Analysoida arvontuottamista, asiakassuhteita ja verkostoja globaalissa liiketoiminnassa.
  • B2B-markkinoiden segmentointi, markkinatiedon hankkiminen ja hyödyntäminen, yritykset asiakkaina, markkinointitutkimukset, kilpailija-analyysi, asiakaspalaute, markkinointistrategian luominen.
  • Tuotteistaminen, mukautuvan markkinatarjooman luominen, arvolähtöinen hinnoittelu, globaalin tarjooman hallinta, uuden tarjooman lanseeraus, markkinointikanavan hallinta.
  • Asiakassuhteiden luominen, asiakassuhteiden ylläpito, yhteistyö markkinointikanavan kanssa.
Erityistietämys
  • Korostaa asiakasarvon merkitystä B2B-markkinoilla.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Hinta ja ilmoittautumisaika

Tarkista tieto korkeakoulun sivuilta

Siirry korkeakoulun sivuille(Avautuu uuteen välilehteen)

Tarkentavat tiedot:

Ajankohta

Alkaen

Koulutusalat

Tekniikan alat

Laajuus

5 op

0

Koodi

TUTA.220

Järjestäjä

Tampereen yliopisto

Tampereen yliopisto

Yhteystiedot

avoin.tau@tuni.fi