Sisältö

Julkaistu

Satakunnan ammattikorkeakoulu

Rohkeasti uuden äärellä : SAMKin Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot

Suomessa on vuonna 2030 maailman osaavin työvoima. Näin korkeakoulut ja korkeakoulujen sidosryhmät linjasivat 2019 opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että korkeakoulutuksen tulee olla joustavasti tarjolla kaikille, myös työelämässä oleville. Lisäksi korkeakoulut ovat tunnistaneet yhdeksi merkittäväksi yhteiskunnan muutosvoimaksi digitalisaation. Sen tuomien mahdollisuuksien myötä on aika pohtia ja linjata uudelleen korkeakouluissa toimintatapojamme, opetuksen järjestämistä ja koulutussisältöjämme.

Kirjallinen aineisto

Alkaen

Heti oppimaan
Verkossa
Kun puhutaan digitaalisuudesta ja joustavasta oppimisesta, Satakunnan ammattikorkeakoulu (SAMK) on tottunut kulkemaan edellä ja visioimaan sekä hyödyntämään niitä omassa toiminnassaan. Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot -koulutuksessa kehitettiin uudella tavalla toteutettavia opintoja, joissa on mukana automaatiota, oppimisanalytiikkaa ja automatisoituja toimintoja. Koulutuksen tavoitteena oli luoda nonstop-opintojaksoja, jotka mahdollistavat ajasta ja paikasta riippumattoman opiskelun kaikille oppijoille. Tämä julkaisu on kooste opettajiemme kokemuksista ja heidän nonstop-opintojaksoistaan sekä siitä osaamisesta ja innostuksesta, jota uusi digipedagoginen asiantuntijuus meissä kaikissa herättää. Julkaisulla SAMK haluaa tasoittaa samassa ja myös uusissa pedagogisissa haasteissa toimivien polkua – mutta myös mahdollistaa uudet ja innovatiiviset ajatukset, matkalla kohti maailman parasta korkeakoulutusta. Timo Mattila ja Tiina Savola: Rohkein ja innovatiivisin teoin kohti saavutettavaa korkeakoulutusta – SAMKin Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot Katja Lempinen ja Mari Linna: Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot -koulutus Joonas Savolainen: Pysy uteliaana – Kokemuksia ja tuloksia nonstop-opetuksesta Johanna Ventelä: Yksilöllinen ohjaaminen nonstop-opinnoissa - Uhka vai mahdollisuus? Aino Pelto-Huikko ja Hanna Rautava-Nurmi: Opiskelijan ajankäytön arviointi nonstop-opintojaksolla Leena Nolvi: Oppimisen näkyväksi tekeminen opintojakson aikana Marko Mikkola: Ajatuksia luentovideoiden hyödyntämisestä opetuksessa Teemu Santanen: Opiskelijan osaamistavoitteisiin perustuva arviointi Milka Vahtoranta: Osaamisen arviointi suunnittelun lähtökohtana nonstop-opintojaksolla Yrjö Auramo: Kokemuksia Geometrian nonstop-opintojakson toteutuksesta Merja Ahonen, Anu Elo, Aino Pelto-Huikko ja Hanna Rautava-Nurmi: Hoitotyön taitojen oppiminen verkossa suomeksi ja englanniksi Monika Engel, Liisa Hannuksela ja Annika Valo: Kielten nonstop-opintojaksot – Mahdollisuuksia ja haasteita Päivi Muranen ja Tomas Regan: Vuorovaikutus ja havainnoiva arviointi verkko-opinnoissa Mari Kujala: Nonstop-opintojakso valintaopintojaksona

Sisältää

  • Rohkeasti uuden äärellä : SAMKin Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot

    Kirjallinen aineistoAlkaen

    Verkossa
    Heti oppimaan
    Avaa

Tarkentavat tiedot

Kieli

Suomi

Järjestäjä

Satakunnan ammattikorkeakoulu

Satakunnan ammattikorkeakoulu

Yhteyshenkilö

Katja Lempinen

katja.lempinen@samk.fi