Sisältö
Julkaistu
Satakunnan ammattikorkeakoulu
Rohkeasti uuden äärellä : SAMKin Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot
Suomessa on vuonna 2030 maailman osaavin työvoima. Näin korkeakoulut ja korkeakoulujen sidosryhmät linjasivat 2019 opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että korkeakoulutuksen tulee olla joustavasti tarjolla kaikille, myös työelämässä oleville. Lisäksi korkeakoulut ovat tunnistaneet yhdeksi merkittäväksi yhteiskunnan muutosvoimaksi digitalisaation. Sen tuomien mahdollisuuksien myötä on aika pohtia ja linjata uudelleen korkeakouluissa toimintatapojamme, opetuksen järjestämistä ja koulutussisältöjämme.
Kirjallinen aineisto
Alkaen
Heti oppimaan
Verkossa
Kun puhutaan digitaalisuudesta ja joustavasta oppimisesta, Satakunnan ammattikorkeakoulu (SAMK) on tottunut kulkemaan edellä ja visioimaan sekä hyödyntämään niitä omassa toiminnassaan. Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot -koulutuksessa kehitettiin uudella tavalla toteutettavia opintoja, joissa on mukana automaatiota, oppimisanalytiikkaa ja automatisoituja toimintoja. Koulutuksen tavoitteena oli luoda nonstop-opintojaksoja, jotka mahdollistavat ajasta ja paikasta riippumattoman opiskelun kaikille oppijoille.
Tämä julkaisu on kooste opettajiemme kokemuksista ja heidän nonstop-opintojaksoistaan sekä siitä osaamisesta ja innostuksesta, jota uusi digipedagoginen asiantuntijuus meissä kaikissa herättää. Julkaisulla SAMK haluaa tasoittaa samassa ja myös uusissa pedagogisissa haasteissa toimivien polkua – mutta myös mahdollistaa uudet ja innovatiiviset ajatukset, matkalla kohti maailman parasta korkeakoulutusta.
Timo Mattila ja Tiina Savola: Rohkein ja innovatiivisin teoin kohti saavutettavaa korkeakoulutusta – SAMKin Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot
Katja Lempinen ja Mari Linna: Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot -koulutus
Joonas Savolainen: Pysy uteliaana – Kokemuksia ja tuloksia nonstop-opetuksesta
Johanna Ventelä: Yksilöllinen ohjaaminen nonstop-opinnoissa - Uhka vai mahdollisuus?
Aino Pelto-Huikko ja Hanna Rautava-Nurmi: Opiskelijan ajankäytön arviointi nonstop-opintojaksolla
Leena Nolvi: Oppimisen näkyväksi tekeminen opintojakson aikana
Marko Mikkola: Ajatuksia luentovideoiden hyödyntämisestä opetuksessa
Teemu Santanen: Opiskelijan osaamistavoitteisiin perustuva arviointi
Milka Vahtoranta: Osaamisen arviointi suunnittelun lähtökohtana nonstop-opintojaksolla
Yrjö Auramo: Kokemuksia Geometrian nonstop-opintojakson toteutuksesta
Merja Ahonen, Anu Elo, Aino Pelto-Huikko ja Hanna Rautava-Nurmi: Hoitotyön taitojen oppiminen verkossa suomeksi ja englanniksi
Monika Engel, Liisa Hannuksela ja Annika Valo: Kielten nonstop-opintojaksot – Mahdollisuuksia ja haasteita
Päivi Muranen ja Tomas Regan: Vuorovaikutus ja havainnoiva arviointi verkko-opinnoissa
Mari Kujala: Nonstop-opintojakso valintaopintojaksona
Sisältää
Rohkeasti uuden äärellä : SAMKin Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot
Kirjallinen aineistoAlkaen
Tarkentavat tiedot
Kieli
Suomi