Sisältö
Julkaistu
(Päivitetty )
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Matkailualan uudistaminen edellyttää tietoista muutosmatkailuajattelua -artikkeli
Minna Tunkkari-Eskelinen ja Susanna Nuijanmaa esittelevät artikkelissaan, miten matkailu liikuttaa ihmisiä, mutta voi myös liikuttaa ihmisiä. Alan yritykset voivat muotoilla palveluitaan mahdollistaakseen asiakkaan muutoskokemuksen.
Blogi
Alkaen
Heti oppimaan
Verkossa
Matkailuala on ollut globaalisti murroksessa disruptiivisten innovaatioiden, pandemian ja sotien vuoksi. Matkailuala on kuitenkin noussut määrällisesti jo lähes pandemiaa edeltävälle tasolle, ennusteiden mukaan niin tapahtuu Suomeen suuntautuvan matkailun osalta vuoden 2025 aikana (Visit Finland, N.d.). Matkailu siis edelleen liikuttaa ihmisiä, mutta matkailu voi myös muuttaa ihmisiä. Tässä artikkelissa valotamme muutosmatkailua konkreettisten palvelumuotoilun esimerkkien avulla, miten yritykset voivat hyödyntää muutosmatkailun trendiä ja saada siitä buustia kestävään liiketoimintaansa.
Muutosmatkailu – Kestävyyttä edistävien muutoselämysten liiketoiminnalliset mahdollisuudet matkailualalla -hankkeessa tavoitteena oli lisätä ymmärrystä muutosta tavoittelevien elämysten mahdollisuuksista asiakkaiden sekä palveluntuottajien näkökulmasta.
Artikkeli on julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa verkkolehdessä Jamk Arena Prossa.
Sisältää
Tarkentavat tiedot
Kieli
Suomi