Sisältö

Julkaistu

(Päivitetty )

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Counter-Strike 2 -joukkueiden kehittyminen lähi- ja etävalmennuksessa -artikkeli

Elektronisen urheilun suosion kasvu on korostanut tarvetta ymmärtää e-urheilujoukkueiden suorituskykyä, erityisesti kilpailullisissa peleissä, kuten Counter-Strike 2 (CS2). Valmennus, jolla on keskeinen rooli joukkueen kehittymisessä, toteutetaan usein lajinomaisesti etävalmennuksena, joskin lähivalmennuksella on omat vahvuutensa ja tulevaisuudessa kenties suurempi rooli joukkueen suorituskyvyn parantamisessa.

Blogi

Alkaen

Heti oppimaan
Verkossa
Artikkelissa Perttu Leppä ja Heikki Peltonen esittelevät tapaustutkimuksensa tuloksia, jossa pyrittiin selvittämään lähi- ja etävalmennuksen eroja, erityisesti Counter-Strike 2 peliteknisten taitojen osalta. Jotta tulosten lukeminen olisi mielekkäämpää ja ymmärrettävää, avaamme hieman Counter-Strike 2 -pelin termistöä. Pelissä on kaksi viiden hengen joukkuetta, jotka taistelevat erilaisissa kartoissa. Joukkueen tehtävä riippuu siitä, onko joukkue hyökkäävä vai puolustava. Hyökkäävä joukkue pyrkii asettamaan pommin ja räjäyttämään sen, kun taas puolustava joukkue pyrkii pysäyttämään hyökkäävän joukkueen toiminnan. Kierroksia yhdessä pelissä on 24, joista ensimmäisenä 13 kierrosta saanut voittaa. Artikkeli on julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa verkkolehdessä Jamk Arena Prossa.

Sisältää

  • Counter-Strike 2 -joukkueiden kehittyminen lähi- ja etävalmennuksessa -artikkeli

    BlogiAlkaen

    Verkossa
    Heti oppimaan
    Avaa

Tarkentavat tiedot

Kieli

Suomi

Järjestäjä

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Jyväskylän ammattikorkeakoulu