Opintojakson sisältö perustuu suurelta osin teoreettisen ja empiirisen aineiston lukemiseen ja tutustumiseen. Opiskelijan edellytetään tutustuvan annettuun lähdemateriaaliin itsenäisesti ja keskustelemaan aiheesta monipuolisesti. Itsenäisen työn määrä on suuri ja opiskelijan on hyvä asettaa myös henkilökohtainen tavoite opintojaksolle sekä suunnitella valmistautuminen intensiivisille lähiopetuspäiville. Opiskelijalta odotetaan perehtyneisyyttä aihepiiriin ja osallistumista keskusteluun myös kriittisesti. Alla oleva kirjallisuuslista on kurssin taustakirjallisuutta, johon perehtyminen kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin. Tarkemmat ohjeet kirjallisuuteen ja lähiopetuspäiville osallistumiseen informoidaan opintojakson sivuilla Moodlessa.
>>>
• Foglieni, F., Villari, B., & Maffei, S. (2018). Designing Better Services: A Strategic Approach from Design to Evaluation. Cham: Springer International Publishing.
• Holland, R., & Lam, B. (2014). Managing Strategic Design. London: Palgrave.
• Liedtka, J. & Ogilvie, T. 2011. Design for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers. New York: Columbia University Press.
• Miettinen, S. & Koivisto, M. (Eds) 2009. Designing Services with Innovative Methods: Perspectives on Service Design. Kuopio Academy of Design. Kuopio.
• Nixon, N. W. (2016). Strategic Design Thinking: Innovation in Products, Services, Experiences, and Beyond. New York: Fairchild Book.
• Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., & Smith, A. (2014). Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want. Hoboken: John Wiley & Sons.
• Stickdorn, M., Hormess, M., Lawrence, A. & Schneider, J. (2018). This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. Sebastopol: O'Reilly Media.