Kirjallinen aineisto

Julkaistu

Savonia-ammattikorkeakoulu

Good gaming in Finland. Pelitoiminta- ja pelikasvatuskartoitus

Pelitoiminnan kehittämisessä ei riitä ainoastaan, että huomioidaan nuorten ja nuorisotyöntekijöiden tarpeet, sillä tarpeita ja odotuksia tulee toimintaa toteuttavilta organisaatioilta, toiminnan rahoittajilta ja yhteiskunnalta. Kartoituksessa tuodaan esille Suomen digitaalisen pelitoiminnan hajanaisuutta ja sen myötä tarvetta yhtenäisille malleille digitaalisten taitojen ja nuorten työllistymismahdollisuuksien parantamiseksi.

Kirjallinen aineisto

26.3.2025

- 31.12.2026

Heti oppimaan
Verkossa

Nuori2023-tapahtumassa pelikasvattajien kanssa käydyissä keskusteluissa sekä yhdistys- ja yritystoimijoiden kanssa tehdyssä yhteistyössä nousi esiin tarve kartoittaa tietoa eri puolilla Suomea olevasta pelitoiminnasta ja pelikasvatuksesta. Kartoitus toteutettiin Good Gaming in Finland -hankkeessa. Siinä korostetaan pelikasvatuksen merkitystä osana laajempaa mediakasvatusta, tähdäten erityisesti nuorten ja nuorisotyön ammattilaisten voimaannuttamiseen digitalisoituvassa yhteiskunnassa.

Lue aineisto(Avautuu uuteen välilehteen)

Tarkentavat tiedot

Kieli

Suomi

Koulutusalat

Kasvatusalat

Tietojenkäsittely ja tietoliikenne

Tekijä(t)

Konttinen, Jaana Partanen, Sami Puhakka, Eini Mäkelä, Otso Tuominen, Pasi

Konttinen, Jaana Partanen, Sami Puhakka, Eini Mäkelä, Otso Tuominen, Pasi

Julkaisija

Savonia-ammattikorkeakoulu

Lisätietoa

Kartoitus toteutettiin Good Gaming in Finland -hankkeessa, joka sai osarahoituksen Euroopan Sosiaalirahastolta (ESR). Paikallinen rahoittava viranomainen oli Etelä-Savon ELY-keskus.