Julkaistu
Savonia-ammattikorkeakoulu
Good gaming in Finland. Pelitoiminta- ja pelikasvatuskartoitus
Pelitoiminnan kehittämisessä ei riitä ainoastaan, että huomioidaan nuorten ja nuorisotyöntekijöiden tarpeet, sillä tarpeita ja odotuksia tulee toimintaa toteuttavilta organisaatioilta, toiminnan rahoittajilta ja yhteiskunnalta. Kartoituksessa tuodaan esille Suomen digitaalisen pelitoiminnan hajanaisuutta ja sen myötä tarvetta yhtenäisille malleille digitaalisten taitojen ja nuorten työllistymismahdollisuuksien parantamiseksi.
Kirjallinen aineisto
26.3.2025
- 31.12.2026
Nuori2023-tapahtumassa pelikasvattajien kanssa käydyissä keskusteluissa sekä yhdistys- ja yritystoimijoiden kanssa tehdyssä yhteistyössä nousi esiin tarve kartoittaa tietoa eri puolilla Suomea olevasta pelitoiminnasta ja pelikasvatuksesta. Kartoitus toteutettiin Good Gaming in Finland -hankkeessa. Siinä korostetaan pelikasvatuksen merkitystä osana laajempaa mediakasvatusta, tähdäten erityisesti nuorten ja nuorisotyön ammattilaisten voimaannuttamiseen digitalisoituvassa yhteiskunnassa.
Tarkentavat tiedot
Kieli
Suomi
Koulutusalat
Kasvatusalat
Tietojenkäsittely ja tietoliikenne
Tekijä(t)
Konttinen, Jaana Partanen, Sami Puhakka, Eini Mäkelä, Otso Tuominen, Pasi
Konttinen, Jaana Partanen, Sami Puhakka, Eini Mäkelä, Otso Tuominen, Pasi
Julkaisija
Savonia-ammattikorkeakoulu
Lisätietoa
Kartoitus toteutettiin Good Gaming in Finland -hankkeessa, joka sai osarahoituksen Euroopan Sosiaalirahastolta (ESR). Paikallinen rahoittava viranomainen oli Etelä-Savon ELY-keskus.