Blogi

Julkaistu

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Kohti dialogisuutta: Dialogisuuden askelmia

Artikkeli tarkastelee dialogisuuden askelmia koulutuspolun eri vaiheissa eli yleissivistävän, ammatillisen ja korkeakoulutuksen näkökulmista.

Blogi

27.3.2025

Heti oppimaan
Verkossa

Artikkelissa tarkasteltavat dialogisuuden askelmat pohjautuvat aiempaan tutkimus- ja kehittämistoimintaan (Pöysä ym., 2021; Aarnio, 2012). Dialogisuuden askelmia kuvataan koulutuspolun eri vaiheissa eli yleissivistävän, ammatillisen ja korkeakoulutuksen näkökulmista. Opettaja on keskeisessä roolissa oppijayhteisön tukemisessa kohti dialogisuutta. Hän osaa edistää vuorovaikutusta ja yhteisöllistä oppimista dialogisesti sekä mallintaa dialogista toimintaa oppijayhteisölle niin, että oppilaat ja opiskelijat pystyvät myös keskenään toimimaan dialogisesti.

Siirry blogiin(Avautuu uuteen välilehteen)

Tarkentavat tiedot

Koulutusalat

Kasvatusalat

Yhteiskunnalliset alat

Humanistiset alat

Tekijä(t)

Kajamies, Anu & Michelsson, Riikka

Kajamies, Anu & Michelsson, Riikka

Julkaisija

Jyväskylän ammattikorkeakoulu