Content

Published

(Updated )

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Matkailualan uudistaminen edellyttää tietoista muutosmatkailuajattelua -artikkeli

Minna Tunkkari-Eskelinen ja Susanna Nuijanmaa esittelevät artikkelissaan, miten matkailu liikuttaa ihmisiä, mutta voi myös liikuttaa ihmisiä. Alan yritykset voivat muotoilla palveluitaan mahdollistaakseen asiakkaan muutoskokemuksen.

Blog

From

Start learning right away
Online
Matkailuala on ollut globaalisti murroksessa disruptiivisten innovaatioiden, pandemian ja sotien vuoksi. Matkailuala on kuitenkin noussut määrällisesti jo lähes pandemiaa edeltävälle tasolle, ennusteiden mukaan niin tapahtuu Suomeen suuntautuvan matkailun osalta vuoden 2025 aikana (Visit Finland, N.d.). Matkailu siis edelleen liikuttaa ihmisiä, mutta matkailu voi myös muuttaa ihmisiä. Tässä artikkelissa valotamme muutosmatkailua konkreettisten palvelumuotoilun esimerkkien avulla, miten yritykset voivat hyödyntää muutosmatkailun trendiä ja saada siitä buustia kestävään liiketoimintaansa. Muutosmatkailu – Kestävyyttä edistävien muutoselämysten liiketoiminnalliset mahdollisuudet matkailualalla -hankkeessa tavoitteena oli lisätä ymmärrystä muutosta tavoittelevien elämysten mahdollisuuksista asiakkaiden sekä palveluntuottajien näkökulmasta. Artikkeli on julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa verkkolehdessä Jamk Arena Prossa.

Contains

  • Matkailualan uudistaminen edellyttää tietoista muutosmatkailuajattelua -artikkeli

    BlogFrom

    Online
    Start learning right away
    Open

Further details

Language

Finnish

Organiser

Jamk University of Applied Sciences

Jyväskylän ammattikorkeakoulu