Content

Published

(Updated )

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Counter-Strike 2 -joukkueiden kehittyminen lähi- ja etävalmennuksessa -artikkeli

Elektronisen urheilun suosion kasvu on korostanut tarvetta ymmärtää e-urheilujoukkueiden suorituskykyä, erityisesti kilpailullisissa peleissä, kuten Counter-Strike 2 (CS2). Valmennus, jolla on keskeinen rooli joukkueen kehittymisessä, toteutetaan usein lajinomaisesti etävalmennuksena, joskin lähivalmennuksella on omat vahvuutensa ja tulevaisuudessa kenties suurempi rooli joukkueen suorituskyvyn parantamisessa.

Blog

From

Start learning right away
Online
Artikkelissa Perttu Leppä ja Heikki Peltonen esittelevät tapaustutkimuksensa tuloksia, jossa pyrittiin selvittämään lähi- ja etävalmennuksen eroja, erityisesti Counter-Strike 2 peliteknisten taitojen osalta. Jotta tulosten lukeminen olisi mielekkäämpää ja ymmärrettävää, avaamme hieman Counter-Strike 2 -pelin termistöä. Pelissä on kaksi viiden hengen joukkuetta, jotka taistelevat erilaisissa kartoissa. Joukkueen tehtävä riippuu siitä, onko joukkue hyökkäävä vai puolustava. Hyökkäävä joukkue pyrkii asettamaan pommin ja räjäyttämään sen, kun taas puolustava joukkue pyrkii pysäyttämään hyökkäävän joukkueen toiminnan. Kierroksia yhdessä pelissä on 24, joista ensimmäisenä 13 kierrosta saanut voittaa. Artikkeli on julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa verkkolehdessä Jamk Arena Prossa.

Contains

  • Counter-Strike 2 -joukkueiden kehittyminen lähi- ja etävalmennuksessa -artikkeli

    BlogFrom

    Online
    Start learning right away
    Open

Further details

Language

Finnish

Organiser

Jamk University of Applied Sciences

Jyväskylän ammattikorkeakoulu