Content
Published
Hämeen ammattikorkeakoulu
Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus
Blogipostauksessa Hämeen ammattikorkeakoulun erityisasiantuntija Esko Lius pohtii tekoälyn roolia tiedon käsittelyssä ja oppimisessa.
Blog
From
Start learning right away
Online
Tekoäly voi toimia tehokkaana työkaluna tiedon analysoinnissa ja oppimisessa, mutta sen käyttöön liittyy myös riskejä, kuten ajattelun pinnallistuminen ja tiedon ulkoistaminen. Opetuksessa teknologia voi tukea oppimista, mutta sen väärinkäyttö voi estää syvällistä sisäistämistä. Tekoälyn hyödyllisyys riippuu siitä, miten sitä käytetään – viisaasti hyödynnettynä se voi laajentaa osaamista ja asiantuntijuutta.
Teksti on julkaistu Hämeen ammattikorkeakoulun toimitetussa blogissa HAMK Beatissa.
Contains
Further details
Language
Finnish