Content

Published

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus

Blogipostauksessa Hämeen ammattikorkeakoulun erityisasiantuntija Esko Lius pohtii tekoälyn roolia tiedon käsittelyssä ja oppimisessa.

Blog

From

Start learning right away
Online
Tekoäly voi toimia tehokkaana työkaluna tiedon analysoinnissa ja oppimisessa, mutta sen käyttöön liittyy myös riskejä, kuten ajattelun pinnallistuminen ja tiedon ulkoistaminen. Opetuksessa teknologia voi tukea oppimista, mutta sen väärinkäyttö voi estää syvällistä sisäistämistä. Tekoälyn hyödyllisyys riippuu siitä, miten sitä käytetään – viisaasti hyödynnettynä se voi laajentaa osaamista ja asiantuntijuutta. Teksti on julkaistu Hämeen ammattikorkeakoulun toimitetussa blogissa HAMK Beatissa.

Contains

  • Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus

    BlogFrom

    Online
    Start learning right away
    Open

Further details

Language

Finnish

Organiser

Häme University of Applied Sciences

Hämeen ammattikorkeakoulu