Published
Hämeen ammattikorkeakoulu
Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus
Blogipostauksessa Hämeen ammattikorkeakoulun erityisasiantuntija Esko Lius pohtii tekoälyn roolia tiedon käsittelyssä ja oppimisessa.
Blog
31.12.2024
Tekoäly voi toimia tehokkaana työkaluna tiedon analysoinnissa ja oppimisessa, mutta sen käyttöön liittyy myös riskejä, kuten ajattelun pinnallistuminen ja tiedon ulkoistaminen. Opetuksessa teknologia voi tukea oppimista, mutta sen väärinkäyttö voi estää syvällistä sisäistämistä. Tekoälyn hyödyllisyys riippuu siitä, miten sitä käytetään – viisaasti hyödynnettynä se voi laajentaa osaamista ja asiantuntijuutta. Teksti on julkaistu Hämeen ammattikorkeakoulun toimitetussa blogissa HAMK Beatissa.
Further details
Language
Finnish
Fields
Information and communication technologies
Education
Author(s)
Esko Lius
Esko Lius