Ennakkotehtävä
1. Niemitalo-Haapola, E., Haapala, S. & Ukkola, S. (toim.) 2020. Lapsen kielenkehitys: Vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys. PS-kustannus. (opintojakson alussa ilmoitettavat osat)
2. Muu mahdollinen opettajan ohjeistama materiaali.
Tentti:
1. Kunnari, S., & Laasonen, M. (2022). Lasten kielelliset vaikeudet: Haasteiden tunnistaminen ja kuntoutus. PS-kustannus. (opintojakson alussa ilmoitettavat osat)
2. Korpilahti, P., Aaltonen, O. & Laine, M. (toim.) 2010. Kieli ja aivot. Helsinki, Art-Print. (opintojakson alussa ilmoitettavat osat)
3. Huuhtanen, K. (toim.) 2012. Puhetta tukevat ja korvaavat kommunikointimenetelmät Suomessa. Oppimateriaalikeskus Opike.
4. Käypä hoito -suositus Kehityksellinen kielihäiriö (kielellinen erityisvaikeus, lapset ja nuoret), https://www.kaypahoito.fi/hoi50085
5. Pihko, H., Haataja, L., Rantala, H. (toim.) 2018 (painokset 1-3). Lastenneurologia. Duodecim, kappale 3 (Puheen- ja kielenkehityksen häiriöt)
6. Muu opettajan ohjeistama materiaali.