Blogi

Julkaistu

(Päivitetty )

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Matkailualan uudistaminen edellyttää tietoista muutosmatkailuajattelua -artikkeli

Minna Tunkkari-Eskelinen ja Susanna Nuijanmaa esittelevät artikkelissaan, miten matkailu liikuttaa ihmisiä, mutta voi myös liikuttaa ihmisiä. Alan yritykset voivat muotoilla palveluitaan mahdollistaakseen asiakkaan muutoskokemuksen.

Blogi

20.12.2024

Heti oppimaan
Verkossa

Matkailuala on ollut globaalisti murroksessa disruptiivisten innovaatioiden, pandemian ja sotien vuoksi. Matkailuala on kuitenkin noussut määrällisesti jo lähes pandemiaa edeltävälle tasolle, ennusteiden mukaan niin tapahtuu Suomeen suuntautuvan matkailun osalta vuoden 2025 aikana (Visit Finland, N.d.). Matkailu siis edelleen liikuttaa ihmisiä, mutta matkailu voi myös muuttaa ihmisiä. Tässä artikkelissa valotamme muutosmatkailua konkreettisten palvelumuotoilun esimerkkien avulla, miten yritykset voivat hyödyntää muutosmatkailun trendiä ja saada siitä buustia kestävään liiketoimintaansa. Muutosmatkailu – Kestävyyttä edistävien muutoselämysten liiketoiminnalliset mahdollisuudet matkailualalla -hankkeessa tavoitteena oli lisätä ymmärrystä muutosta tavoittelevien elämysten mahdollisuuksista asiakkaiden sekä palveluntuottajien näkökulmasta.

Siirry blogiin(Avautuu uuteen välilehteen)

Tarkentavat tiedot

Kieli

Suomi

Koulutusalat

Palvelualat

Terveys- ja hyvinvointialat

Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Tekijä(t)

Minna Tunkkari-Eskelinen, Susanna Nuijanmaa

Minna Tunkkari-Eskelinen, Susanna Nuijanmaa

Julkaisija

Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Lisätietoa

Artikkeli on julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa verkkolehdessä Jamk Arena Prossa.