Sisältö

Julkaistu

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus

Blogipostauksessa Hämeen ammattikorkeakoulun erityisasiantuntija Esko Lius pohtii tekoälyn roolia tiedon käsittelyssä ja oppimisessa.

Blogi

Alkaen

Heti oppimaan
Verkossa
Tekoäly voi toimia tehokkaana työkaluna tiedon analysoinnissa ja oppimisessa, mutta sen käyttöön liittyy myös riskejä, kuten ajattelun pinnallistuminen ja tiedon ulkoistaminen. Opetuksessa teknologia voi tukea oppimista, mutta sen väärinkäyttö voi estää syvällistä sisäistämistä. Tekoälyn hyödyllisyys riippuu siitä, miten sitä käytetään – viisaasti hyödynnettynä se voi laajentaa osaamista ja asiantuntijuutta. Teksti on julkaistu Hämeen ammattikorkeakoulun toimitetussa blogissa HAMK Beatissa.

Sisältää

  • Tekoäly älyllisenä proteesina – ymmärryksen rakentaja vai pintatiedon automaatti? -blogipostaus

    BlogiAlkaen

    Verkossa
    Heti oppimaan
    Avaa

Tarkentavat tiedot

Kieli

Suomi

Järjestäjä

Hämeen ammattikorkeakoulu

Hämeen ammattikorkeakoulu