Blogi

Julkaistu

Tampereen ammattikorkeakoulu

Oikeaa asennetta nepsy-lapsen kohtaamiseen -blogikirjoitus

Tampereen ammattikorkeakoulussa (TAMK) julkaistu blogikirjoitus on suunnattu ammattilaisille, jotka työskentelevät nepsy-lasten kanssa. Se pyrkii lisäämään ymmärrystä nepsy-lasten erityispiirteistä ja korostaa ympäristön muokkaamisen tärkeyttä lapsen tarpeisiin sopivaksi. Lisäksi se kannustaa positiiviseen ja hyväksyvään kasvatukseen, joka tukee lasten kehitystä ja hyvinvointia.

Blogi

20.3.2025

- 20.3.2028

Heti oppimaan
Verkossa

Lapset, joilla on neuropsykiatrisia häiriöitä kuten ADHD ja autismi, nähdään usein negatiivisesti. On tärkeää muokata ympäristöä heidän tarpeisiinsa sopivaksi, eikä yrittää muokata heitä ympäristöön. Diagnoosi voi auttaa saamaan tukea, mutta myös heikentää itsetuntoa. Johdonmukainen ja hyväksyvä kasvatus tukee heidän kehitystään, ja tietoisuus omasta diagnoosista auttaa heitä olemaan armollisempia itseään kohtaan. Jokainen nepsy-lapsen kanssa työskentelevä vaikuttaa lapsen kokemukseen diagnoosistaan. TAMKin julkaisema blogikirjoitus on suunnattu ammattilaisille, jotka työskentelevät nepsy-lasten kanssa, kuten opettajille, terapeuteille ja muille lasten kanssa työskenteleville henkilöille. Aineisto on itseopiskelumateriaalia eikä se tuota opintopisteitä.

Siirry blogiin(Avautuu uuteen välilehteen)

Tarkentavat tiedot

Kieli

Suomi

Koulutusalat

Terveys- ja hyvinvointialat

Yhteiskunnalliset alat

Kasvatusalat

Tekijä(t)

Minna Ämmälahti, Anna-Mari Haavisto, Sanna Lindholm, Tiina Vuorenmaa, Merja Sinkkonen

Minna Ämmälahti, Anna-Mari Haavisto, Sanna Lindholm, Tiina Vuorenmaa, Merja Sinkkonen

Julkaisija

Tampereen ammattikorkeakoulu

Lisätietoa

Blogi on kirjoitettu Tampereen ammattikorkeakoulun sosionomi (ylempi AMK) -opiskelijoiden opintojaksolla Sosiaalityön ajankohtainen tutkimus huono-osaisuudesta.