Reading material

Published

Satakunnan ammattikorkeakoulu

Digikärjet 2.0 – Jatkuvaa oppimista muotoilemassa

Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot 2.0 eli ns. Digikärjet 2.0 -koulutus on toinen toteu tus koulutuksesta, jolla tuetaan joustavien, useille kohderyhmille tarjottavien opintojaksototeutusten laadintaa ja toteuttamista. Digikärkien koulutuksessa paitsi kehitetään pedagogisesti joustavia opintoja, myös pohditaan opintojaksototeutuksen juoksutusta, opiskelijan ohjausta ja opintojaksojen teknistä toteutusta yhteisopettajuuden keinoin laajemmassa vertaistukitiimissä. Koulutuksessa on hyödynnetty Digivisio 2030 -hankkeessa syntyneitä koulutuspaketteja ja niitä on rikastettu SAMKin omilla käytännöillä ja digipedagogisella tuella.

Reading material

9.3.2025

Start learning right away
Online

Jatkuvan oppimisen digitaaliset kärkijoukot 2.0 eli ns. Digikärjet 2.0 -koulutus on toinen toteu tus koulutuksesta, jolla tuetaan joustavien, useille kohderyhmille tarjottavien opintojaksototeutusten laadintaa ja toteuttamista. Digikärkien koulutuksessa paitsi kehitetään pedagogisesti joustavia opintoja, myös pohditaan opintojaksototeutuksen juoksutusta, opiskelijan ohjausta ja opintojaksojen teknistä toteutusta yhteisopettajuuden keinoin laajemmassa vertaistukitiimissä. Koulutuksessa on hyödynnetty Digivisio 2030 -hankkeessa syntyneitä koulutuspaketteja ja niitä on rikastettu SAMKin omilla käytännöillä ja digipedagogisella tuella. Koulutukseen osallistuneet opettajat ovat saaneet poikkeuksellisen laajan ja kattavan tuen omien nonstop-toteutuksiensa kehittämiseen hyödyntäen yhteisopettajuutta ja erilaisia SAMKin yhteisiä tukikanavia. Koulutuksen tukena on syntynyt uusia laadukkaita opintojaksototeutuksia, joita voidaan tarjota paitsi omille opiskelijoille ja ristiinopiskeluun myös Opin.fi-palveluun kaikkien avoimesti hyödynnettäväksi. Samalla opettajien osaaminen on kehittynyt kohti tulevien vuosien uudenlaisia haasteita. Tässä julkaisussa Digikärjet 2.0 -koulutukseen osallistuneet opettajat avaavat omia kokemuksiaan koulutuksen eri teemojen näkökulmasta. Tavoitteena on ollut kirjoittaa opettajalta toiselle, jakaa hyviä käytäntöjä sekä omia ajatuksia ja oivalluksia kollegoille niin SAMKissa kuin valtakunnallisesti.

Read material(Opens in a new tab)

Further details

Language

Finnish

Fields

Education

Author(s)

Mari Linna

Mari Linna

Publisher

Satakunnan ammattikorkeakoulu